Tassenmerk van Elizabeth is populair

Vorsten

05/12/2013 4:59 pm

LONDEN – Handtassenmaker Launer heeft geen dure advertentiecampagne nodig, zo blijkt uit de jaarcijfers die het Britse bedrijf deze week bekendmaakte. De omzet is met 52 procent gestegen waardoor 2013 het beste jaar is uit de geschiedenis van de fabrikant.

Veel heeft Launer daarbij te danken aan de trouwste en meest zichtbare klant: koningin Elizabeth. Zij is een vast gebruiker van de tassen met korte handvatten, en experimenteerde het afgelopen jaar veel met kleuren waardoor haar handtassen extra aandacht kregen. Launer tassen zijn niet goedkoop, 1200 euro voor een exemplaar is een gemiddelde prijs.

President-directeur Gerald Bodner was opgetogen over de omzet. “De koningin maakt onze tassen gewild”, zei hij tegen het blad Vogue. Zo zag hij de verkoopcijfers meteen omhoog schieten toen de koningin één van zijn Lydia Launer tassen gebruikte bij het huwelijk van kleinzoon prins William met Kate Middleton. “We verdubbelden de verkoop van dat model.”





Inschrijven nieuwsbrief

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."


Meer Verenigd Koninkrijk