Burger King stopt controversiële campagne

Vorsten

01/06/2017 9:42 am

Burger King België is gestopt met de controversiële reclamecampagne waarin de hamburgerketen aan de Belgen vraagt wie ‘king’ is, koning Filip of Burger King.

Donderdag staat op de Facebookpagina van de fastfoodketen te lezen: “Resultaat van de stemming: 51% voor de Koning der Belgen. Eigenlijk was het toch niet zo leuk, dat spel. We treden af.”

In de campagne riep Burger King de Belgen op om te stemmen. Wie koning Filip koos, kreeg de mededeling: “Ben je zeker dat je trouw wil zweren aan koning Filip? Hij is niet diegene die frieten zal bakken”. Er kon tot 19 juni, de dag waarop Burger King zijn eerste filiaal in België opent, gestemd worden.

Het Koninklijk Paleis liet weten niet blij te zijn met de reclame omdat Filips afbeelding zonder overleg is gebruikt. Woensdag werd Burger King nog op het matje geroepen bij het Belgische hof.





Inschrijven nieuwsbrief

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."


Meer België