Harry en Meghan moeten Brits publiek overtuigen met podcasts

Vorsten

18/12/2020 7:25 pm

Prins Harry en echtgenote Meghan zullen alles uit de kast moeten halen om het Britse publiek te interesseren voor hun podcasts op Spotify. Dat is de conclusie die kan worden getrokken uit een onderzoek van de Britse opiniepeiler YouGov.

Die heeft de Britten gevraagd of ze belangstelling hebben om te gaan luisteren naar de boodschap van de hertog en hertogin van Sussex. Het antwoord was niet bemoedigend: slechts zeven procent antwoordde met ja en 89 procent van de ondervraagden zei geen of nauwelijks belangstelling te hebben.

YouGov hield de peiling nadat Spotify dinsdag bekendmaakte dat het in Amerika wonende koppel podcasts gaat produceren en hosten voor de streamingservice. De meerjarige samenwerking is met Archewell Audio, een audio-productiebedrijf opgezet door de Sussexen als onderdeel van hun liefdadigheidsinstelling Archewell.

In een uitsplitsing van de onderzoekscijfers blijkt dat Harry en Meghan relatief het best scoren in de groep 18-24 jarigen. Daar heeft zestien procent veel of enige interesse in hun podcasts, terwijl dat bij de 65-plussers niet geheel verrassend maar één procent is, tegen 97 procent die geen of zeer weinig belangstelling heeft. Verder bleek dat de Schotten het minst geïnteresseerd zijn en dat vrouwen iets meer belangstelling hebben dan mannen.





Inschrijven nieuwsbrief

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."


Meer Verenigd Koninkrijk