Mail on Sunday biedt excuses aan om ‘vals’ artikel over Harry

Vorsten

2020-12-27 15:08:48

De Britse tabloid Mail on Sunday heeft excuses aangeboden aan prins Harry, die in oktober in een artikel werd beschuldigd van het niet meer communiceren met de Royal Marines sinds hij in maart afstand deed van zijn militaire taken.

Het excuus volgt nadat Harry in november een zaak aanspande tegen moederbedrijf Associated Newspapers wegens “valse en smadelijke” verslaggeving over zijn vermeende miscommunicatie met de Britse mariniers. Een hooggeplaatste generaal zou over de hertog van Sussex hebben gezegd dat hij de Marines de rug toekeerde omdat hij niet op een brief van voormalig Chief of the General Staff Lord Dannatt reageerde.

“We begrijpen nu dat Harry privé in contact is gebleven met individuen van de strijdkrachten, waaronder de Royal Marines, om hen sinds maart informeel te steunen. Hoewel hij in eerste instantie de brief van Lord Dannatt vanwege administratieve problemen niet heeft ontvangen, heeft hij er – nadat hij erover hoorde – wel op gereageerd”, aldus de Mail.

De krant biedt excuses aan en zegt bovendien een donatie te doen aan de Invictus Games Foundation.














Meer Verenigd Koninkrijk